Nakon četiri godine pauze, vodeći svjetski sajam ekoloških tehnologija IFAT München ponovno je otvorio svoja vrata. Riječ je o najvećem sajmu koji se bavi temama upravljanja vodama, kanalizacijom, otpadom i sirovinama. Sajam se održava svake druge godine, a posljednje izdanje posjetilo je više od 140.000 posjetitelja iz preko 160 zemalja.
U fokusu ovogodišnjeg IFAT-a su inovacije i trendovi u zaštiti okoliša, kružno gospodarstvo i učinkovitost resursa, održivo korištenje i ponovna upotreba vode, klimatski otporni gradovi i ekološki prihvatljiv javni vozni park.
Sajam se prostire na 260.000 m² izložbenog prostora, odnosno kroz 18 paviljona i vanjski izlagački prostor. Svoja rješenja predstavlja 2.900 izlagača iz 50 zemalja, a među njima je i rekordan broj startupova – njih gotovo 50.
Iz Hrvatske, na sajmu izlaže 12 izlagača na površini većoj od 1.100 m², a sajam IFAT 2018 je posjetilo 1.210 naših stručnih posjetitelja.
Među hrvatskim izlagačima je i međimurski Tehnix, kojem je ovo deseti nastup na IFAT-u. „Ove godine u Münchenu predstavljamo rješenja za sva tri sektora kojima se Tehnix bavi – sektor zaštite voda, sektor gospodarenja otpadom i sektor modularne gradnje“, kazao je Željko Horvat, zamjenik direktora tvrtke.
Također, istaknuo je kako su ove godine posebno zastupljene teme recikliranja i održivosti. „U trenutnom postkriznom periodu je ključno pitanje kako što racionalnije i efikasnije odraditi proces recikliranja na održiv i učinkovit način, a veliki trend je i digitalizacija. Zato bilježimo i veliki interes za naše digitalizirane pres kontejnere, komunalna vozila i automatske preše za sekundarne sirovine“, nadodao je.
Svoju ponudu na IFAT-u predstavlja i Rasco. Uz strojeve za zimsko održavanje cesta, u fokusu su i njihova vozila – već dobro poznato malo multifunkcionalno vozilo MUVO te kompaktne vakuumske čistilice LYNX i LYNX Charge. „Ove je godine u fokusu zeleno i održivo pa smo poseban fokus stavili na našu novu električnu čistilicu LYNX Charge, koja pomaže u ograničavanju emisija stakleničkih plinova i smanjuje razinu buke. Osim vozila, imamo i inovacije u svom osnovnom proizvodnom asortimanu zimskog održavanja, kao što je SOLID posipač s novom tehnologijom posipanja, odnosno takozvanim „slurry“ sistemom“, kazao je Miroslav Paviša, voditelj regionalne prodaje tvrtke.
Dino Svedek, voditelj marketinga Metalske industrije Varaždin istaknuo je kako IFAT predstavlja odličnu poslovnu platformu za njemačke kupce koji uvažavaju činjenicu da je MIV već desetljećima dobavljač respektabilnim njemačkim vodovodima, poput onog u Berlinu.
Prvi put na sajmu ove godine sudjeluje i baranjska Bor-Plastika, koja predstavlja svoja rješenja za pročišćavanje otpadnih voda, a svoje štandove imaju i CWG, Đuro Đaković TEP, Eco Mobile, Geolux, Gumiimpex-GRP, Gumix Elastor, Hydromat, PROTOK i Stražaplastika.
Osim hrvatskih tvrtki, ovogodišnji IFAT je privukao i regionalne tvrtke, a među njima je i Plastik Gogić iz susjedne Srbije. „Kompaniji Plastik Gogić je ovo treći nastup na sajmu. Već prvi dan smo imali goste iz cijelog svijeta – od Južne Amerike do Tajvana. Svi iz naše branše su tu i očekujemo zanimljiv sajam“, kazao je Žarko Bogovac, komercijalni direktor tvrtke.
IFAT povezuje industriju, politiku i znanost, ujedinjuje rješenja i inovacije za održivo upravljanje resursima i glavna je platforma za networking. Također, posjetitelji mogu vidjeti demonstracije strojeva i vozila uživo te sudjelovati na stručnim predavanja i panel diskusijama o aktualnim sektorskim temama.
Sajam traje do petka, 3. lipnja, a više informacija dostupno je na službenoj stranici: www.ifat.de