Za veću zastupljenost zelenih vozila na europskim prometnicama ključna je kvalitetna i široko dostupna popratna infrastruktura. No, dok se punionice za električne automobile grade relativno dobrim tempom, one za teška vozila gotovo i da ne postoje. Zato su Europsko udruženje proizvođača automobila ACEA i organizacija Transport i okoliš (T&E) uputili poziv Europskoj komisiji kako bi potaknuli postavljanje 11.000 punionica za električne kamione u cijeloj EU do 2025. godine, odnosno 42.000 do 2030. godine.
S obzirom na to da takvih punionica gotovo da ni nema u cijeloj Europskoj uniji, riječ je o ambicioznom zahtjevu, ali nužnom za postizanje ciljeva Europskog zelenog sporazuma, kažu udruge.
Uz električne punionice, u pismu pozivaju i na postavljanje oko 300 stanica za dopunjavanje vodika prikladnih za teška vozila do 2025., odnosno njih 1.000 najkasnije do 2030. godine.
Zajednički zahtjev udruga dolazi uoči očekivane revizije Europske direktive o infrastrukturi alternativnih goriva (AFID) tijekom ove godine.
U svom pismu ACEA i T&E pozivaju Komisiju da AFID prilagodi i za kamione i autobuse bez emisija, sa obvezujućim ciljevima za infrastrukturu u svim državama članicama EU-a kako bi se osigurale nesmetane prekogranične operacije. „To je hitno i ključno za poticanje profesionalnih prijevoznika na brzi prijelaz na vozila s nula emisija“, stoji u pismu.
„Naša je industrija u potpunosti predana Europskom zelenom planu, a time i ugljično neutralnom cestovnom teretnom prometu najkasnije do 2050. godine. U tu svrhu masovno ulažemo u CO2 neutralne kamione ”, izjavio je Martin Daum, predsjednik uprave ACEA-e za komercijalna vozila i izvršni direktor tvrtke Daimler Truck AG. „Međutim, naši kupci neće ulagati u ta vozila ukoliko ih ne mogu lako napuniti dok isporučuju robu iz jedne zemlje u drugu“, nadodao je.