Pred lokalnom i regionalnom samoupravom je izazovno razdoblje koje će, sudeći prema brojnim prognozama, obilježiti nastavak inflatornih procesa te stagnaciju i usporavanje gospodarstva na razini EU-a i RH. Novonastalim okolnostima morat će se prilagoditi i lokalni proračuni, iako su mnoge lokalne sredine već pripremile niz projekata za financiranje u narednom razdoblju.
Središnja država zadržava autonomiju u utvrđivanju raspona lokalnih poreza, a sve u cilju osiguravanja fiskalne stabilnosti i utjecaja na druge politike, poput redistribucije ili stabilizacije, u određenim slučajevima.
- kako se odvija decentralizacija središnje države i kakav je njezin utjecaj na financije lokalnih samouprava i razinu njihove financijske samostalnosti?
- koliki je stupanj fiskalne autonomije u županijama?
- može li fiskalna decentralizacija dovesti do poboljšanja društvenih rezultata u ključnim područjima poput zdravstva, socijalnih politika ili sektoru obrazovanja?
Glavne teme:
- Donošenje proračuna i financijskih planova za 2025.
- EU proračun – Što donose promjene procedura?
- Transparentnost proračuna i decentralizacija javnih financija
- Kako i na koji način predvidjeti kapitalne infrastrukturne investicije?
- Kako će izgledati srednjoročni fiskalno-strukturni plan po novom obrascu?
- Kako se odvijaju osnovne faze proračunskog procesa – priprema, donošenje, izvršavanje i izvještavanje?
- Što donosi reforma okvira gospodarskog i fiskalnog upravljanja Unijom kroz akte Vijeća iz 2024.?
- Što akademska zajednica misli o efikasnosti pružanja javnih usluga, o proračunskom manjku te o eventualnom porastu javnog duga ili o povjerenju javnosti?
- Kakva je uloga Sabora u nadzoru proračuna? Jesu li saborska tijela uključena u postupak planiranja proračunskih politika, odnosno u početnu fazu proračunskog procesa?
Svaki načelnik i gradonačelnik, odnosno budući kandidati za čelne lokalne funkcije imat će veće mogućnosti za prijedloge poreznih rasterećenja građana, iako su i dosad lokalne jedinice imale mogućnost utvrđivanja stopa pojedinih poreza. Primjerice – kod poreza za kuće za odmor postojala je mogućnost utvrđivanja poreza između 5 do 15 KN po četvornom metru, a moglo se lokalno intervenirati i kod poreza na potrošnju.
- kako su do sada lokalni čelnici utjecali na iznose lokalnih poreza?
- koje su sredine doživjele ukidanje lokalnih poreza?
- kako se u javnosti u predizborno vrijeme percipira povećanje cijena nekih drugih javnih usluga, poput komunalnih usluga?
- zašto je većina lokalnih samouprava fiskalno ovisna o središnjoj državi?
S obzirom na aktualnost teme pripreme lokalnih proračuna, očekuje se dinamična interakcija i rasprave predstavnika JLS te tvrtki iz komunalnog gospodarstva, nadležnih institucija te predstavnika znanstveno-istraživačke i akademske zajednice.
Stručna javnost i računovodstva javnih korisnika s nestrpljenjem očekuju upute za izradu proračuna za 2025!
Nadamo se kako ćete se odazvati ovom pozivu te stojimo na raspolaganju za više informacija. Više informacija i prijava na WEB PORTALU ili na info@komunal.hr
PRIJAVNICA
S poštovanjem,
Časopis KOMUNAL
Kršnjavoga 1/II, 10000 Zagreb
T: +385(0)1 6329 111 | E: info@komunal.hr