Konferencija u Sarajevu 29.05.2024: „Mediji kao komunikator ekonomskih politika“
Privredna/Gospodarska komora FBiH je organizator konferencije „Mediji kao komunikator ekonomskih politika“ koja će se održati u Sarajevu u srijedu 29.05.2024. Kroz bogati program različiti dionici i panelisti razmijeniti će stajališta koja se tiču pozicije medija u društvu, posebice u kontekstu utjecaja na ekonomske tokove. Pristupanje Bosne i Hercegovine u Europsku uniju je jedan od ključnih procesa u kojem mediji također igraju vrlo važnu ulogu, bilo favorizirajući ili osporavajući prednosti i nedostatke priključivanja u EU.
Najavljeno je sudjelovanje premijera FBiH g. Nermina Nikšića kao i niza predstavnika nadležnih institucija, akademske zajednice, poslovnog sektora te najutjecajnijih medija (Dnevni Avaz, Večernji list, Fena itd.).
Treba istaknuti kako su poslovni mediji generalno više orijentirani na prenošenje objektivnih informacija, bez senzacionalizma te uglavnom imaju potrebu afirmativnog isticanja izvoznih potencijala u BiH, donose inovacijske i tehnološke priče domaćih kompanija ili prezentiraju pozitivna iskustava stranih ulagača. To je usko povezano s poslovnom politikom medija, kadrovskim rješenjima na uredničkim pozicijama, jer ozbiljni i iskusni urednici uglavnom usmjeravaju teme prema ključnim ekonomskim izazovima, prema ostvarenim rezultatima, odnosno prema novim investicijama. Očekuje se kako će brojni dionici iznijeti svoje razmišljanja oko utjecaja i snage poslovnih medija u BiH, njihovog interesa za predstavljanje novih politika, posebice reformskih paketa povezanih s ulaskom u EU.
Cilj je rezimirati stanje te iznijeti afirmativne prijedloge za poboljšanja pozicije ekonomskih tema u medijima i u društvu općenito. Pojam „strateško“ biti će posebno apostrofiran, jer se treba utvrditi kako se u politici ili u institucijama određuje što je „regularno“ a što „strateško“ (temeljem političkih prioriteta, ključnih zakona i općih državnih strategija), kakvi su protokoli u komuniciranju (politička ili administrativna razina koja komunicira ekonomske politike, vijesti ili informacije), te kako se komunikacija provodi (priopćenja, konferencije za novinare, ili ciljani intervjui). Posebna pažnja usmjerit će se poslovnoj komunikaciji kroz tzv. nove medije, odnosno Internet i društvene mreže u kontekstu digitalizacije društva te sve većeg utjecaja umjetne inteligencije.
Dio protagonista iz medija ističe potrebu da se revitalizira novinarska profesija te da se kroz obrazovni sustav utječe na dugoročno obrazovanje novinara, kao i na potrebu za njihovo upućivanje na inozemne specijalizacije, odnosno sudjelovanje u edukativnim studijskim posjetama u razvijenim zemljama.
Moderator konferencije je Marijan Kavran, glavni urednik časopisa Komunal.
UKRATKO O KONFERENCIJI
Mjesto: Sarajevo RADON PLAZA 29. svibanj, 2024.
Organizator: P/G Komora F BiH
Suorganizator: FIA
Pokrovitelj: Vlada F BiH – FMRPO
Medijski pokrovitelji: Večernji list BiH, Dnevni avaz, FENA
Konferencija će obuhvatiti tri centralne teme u sklopu tri planirana panela: Strateško komuniciranje ekonomskih politika / Realni sektor u medijskom labirintu / Potrošački etnocentrizam i mediji
Prijave i više informacija na: info@kfbih.com