Na električne automobile će otpadati trećina globalne prodaje do 2030. godine, pokazuje najnovije Deloitteovo istraživanje Električna vozila: postavljanje smjera za 2030. godinu. Time bi ukupan broj električnih vozila dosegnuo 31,1 milijun na globalnoj razini, deset milijuna više nego što je ranije predviđeno.
Deloitte je identificirao ključni faktor pokretanja rasta prodaje električnih vozila tokom sljedećih deset godina kao promjenu sentimenta potrošača jer mnoge prepreke za prihvaćanje postepeno nestaju. – Visoke cijene električnih vozila još uvijek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebao bi se povećati. Sve više modela novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem rabljenih vozila, znači da će električna vozila za mnoge postati održiviji izbor – rekao je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda Deloittea i partner u Odjelu poslovnog savjetovanja.
Dodatni čimbenici koji bi mogli dovesti do rasta kupovine električnih vozila uključuju povoljno regulatorno okruženje, bilo da je riječ o financijskim poticajima ili strožim propisima o emisijama štetnih plinova kao i raspon modela dostupnih na tržištu. Nadalje, s obzirom da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prijelaz na električna vozila na korporativnoj razini dodatno će unaprijediti globalni prijelaz na električna vozila.