Zahvaljujući pametnom sustavu u Beču je povezano 75 semafora koji putem mobilne aplikacije komuniciraju s vozačima automobila i biciklistima, a osiguravaju bolju protočnost prometa na dionici dugoj 17 kilometara te pozitivno utječu na okoliš smanjenjem emisija CO2. To je samo dio velikog projekta digitalizacije cestovnog prometa u austrijskoj metropoli. Tako semafori prenose informacije korisnicima mobilne aplikacije „Bečki zeleni val” o trajanju zelenog svjetla i brzini kojom je potrebno voziti „zelenim valom” prije nego što se uključi crveno svjetlo na semaforu.
Aplikacija također prikazuje trajanje crvenog svjetla što omogućuje bržu reakciju vozača prilikom pokretanja vozila. Time se korisnicima aplikacije omogućuje da sudjeluju u gradskom prometu s manje stresa i većim uštedama goriva. Već u ovoj fazi projekta očekuje se smanjenje emisija CO2 za 15 posto.
Kako bi se izbjegle prometne gužve, sljedeći bi korak trebao biti fleksibilan rad pametnih semafora koji bolje reguliraju promet i prilagođavaju se stvarnoj količini vozila koja prolazi kroz raskrižje, što bi se na istom području trebalo implementirati do sredine 2023. godine. Ako se projekt pokaže uspješnim, digitaliziranim sustavom upravljanja prometa u idućih nekoliko godina trebalo bi biti opremljeno oko 600 semafora na glavnim prometnicama u Beču.
„Bečki zeleni val” predstavlja samo dio velikog projekta digitalizacije cestovnog prometa u austrijskoj metropoli pod nazivom „Upravljanje prometom 2.0”. Grad Beč provodi niz mjera za pametno upravljanje prometom u budućnosti što, na primjer, uz umrežene semafore koji sprječavaju prometne gužve uključuje i pametan navigacijski sustav koji se prilagođava stanju u prometu i izbjegava gužve ili zone škola čime se povećava sigurnost djece na putu do škole. Kako bi austrijska prijestolnica bila spremna i za nadolazeće inovacije poput autonomnih vozila, jedan od ciljeva jest i omogućiti da funkcije u sklopu ovog projekta budu dostupne i izravno u vozilima. „Ono što u današnje vrijeme zvuči pomalo kao znanstvena fantastika, moglo bi postati sasvim uobičajeno u dogledno vrijeme jer sve to omogućuju umreženi i inteligentni prometni sustavi koje sada testiramo u Beču”, objasnila je članica bečkog gradskog poglavarstva za inovacije i mobilnost Ulli Sima.