Adriatic Cemetery Days konferencija (ACD) se ove godine održava 07. i 08.12. u Splitu, u novootvorenom hotelu AC Marriott. Nakon dosadašnjih izdanja skupa u Dubrovniku, Zadru, Puli, Rovinju, Veneciji i Opatiji konferencija se ove godine seli u Split gdje se event održava u suorganizaciji s komunalnim društvom Lovrinac d.o.o. i uz podršku Grada Splita, odnosno gradonačelnika Ivice Puljka.
Prema dosadašnjim prijevama može se najaviti odlično izdanje ovogodišnje konferencije jer sudjeluju groblja iz Zagreba, Ljubljane, Osijeka, Rijeke, Pule, Poreča, Zrenjanina, Subotice, Siska, Karlovca, Labina, Ozlja, Gruda, Mostara, Omiša i naravno iz grada domaćina Splita. Nastupit će i sponzori iz tvrtki Techno Win Machine iz Zagreba i 4M Monitoring iz Kukuljanova.
Četvrtak 07.12.
10.00 Okupljanje dijela sudionika (Ulica don Frane Bulića 91, 21210 Solin)
10.30 Studijska posjeta 1 – Solin (Salona, arheološko nalazište)
12.00 Registracija sudionika i piće dobrodošlice (Hotel Marriott, Split – Ulica Domovinskog rata 61a)
12.30 Otvaranje, pozdravni govori
13.00 Tematski blok I – Aktualnosti u upravljanju grobljima
14.00 Tematski blok II – Kulturna i turistička valorizacija grobalja
15.00 Ručak
16.15 Studijska posjeta 2 – Staro groblje Sustipan (bazilika i samostan Sv. Stjepana, Sustipanski put, Split)
18.30 Razgledavanje središta Splita uz stručnog vodiča
20.00-22.00 Zajednička večera sudionika (lokacija prema izboru domaćina Lovrinac d.o.o.)
Petak, 08.12.
08.00 Studijska posjeta 3 – Gradsko groblje Lovrinac (Ulica Kralja Držislava 15, Split)
10.30 Povratak u hotel
11.00 Tematski blok III – Digitalizacija i karakteristike modernog poslovanja u 21.stoljeću
11.45 Tematski blok IV – Izazovi i problematika održavanja grobalja
12.30 Zaključci i preporuke
13.00 Ručak
14.30 Polazak iz Splita
Sudionici sami rezerviraju i plaćaju smještaj u hotelu AC Marriott
Adriatic Cemetery Days je stručno-poslovni skup koji iz godine u godinu tijekom zadnjeg kvartala okuplja u biranim jadranskim gradovima predstavnike pružatelja pogrebnih usluga, komunalnih tvrtki, JLS, državnih i međunarodnih institucija, udruga i organizacija te dobavljača tehnologija, kao i sve ostale dionike uključene u poslove pogrebnih usluga.
Osnovna misija konferencije je potaknuti intenzivniju suradnju i komunikaciju između komunalnih tvrtki, između institucija te donositelja odluka, kao i s predstavnicima akademske zajednice s ciljem veće promocije te kulturne i turističke valorizacije grobalja kao specifičnog dijela komunalnih usluga. Groblja su ujedno i riznica povijesnog identiteta cijelog mediteranskog i jadranskog prostora.
Konferencija obrađuje i mnoge teme koje će ponovno ukazati na dugogodišnje probleme u ovome sektoru, ali i predložiti niz rješenja, posebice u aspektu obnove i podizanja razine komunalnog standarda, a u posljednje vrijeme sve je izraženiji problem kadrova za rad na grobljima.
Ključni tematski naglasci uključuju aktualnosti u sektoru, uključujući kulturne rute, kulturnu i povijesnu baštinu mediteranskih grobalja, informatička rješenja za upravljanje grobljima, valorizaciju i turističko brendiranje grobalja, hortikulturu i održavanje grobljanske infrastrukture, kao i niz pogrebnih usluga, modernu opremu i tehnologije. Groblja ujedno predstavljaju važnu sastavnicu komunalnih usluga, a ujedno su mjesta gdje se susreće bogata baština, što se unutar EU zemalja često povezuje s velikim turističkim potencijalom u čemu se može postići značajni napredak u budućem poslovanju grobalja, bilo da se nalaze na kontinentalnim dijelovima ili unutar primorskih i drugih turističkih lokacija.
Konferencija počinje u četvrtak 07.12. u 10.00 sati, otvaranje i pozdravni govori su predviđeni za 12.30 sati, a skup se odvija prema rasporedu do petka 08.12. u 14.30 sati. Draft program i prijavnica se nalaze u privitku, a za sva dodatna pitanja – stojimo na raspolaganju.