S novom godinom na snagu su stupila nova ekološka pravila Europske unije, a tiču se autoindustrije. Prema njima, proizvođači automobila će plaćati penale ako će prosječna emisija CO2 od svih automobila koje proizvedu i prodaju prelaziti razinu od 95 g CO2 po prijeđenom kilometru.
Dakle, za svaki gram preko postavljene granice, proizvođači će plaćati kaznu od 95 EUR. Primjerice, novi automobili koji su u 2018. godini prodani u zemljama EU u prosjeku su imali 121 g CO2/km, a to znači da bi proizvođači za samo jedan takav prodani automobil danas platili kaznu od 2.470 EUR. Drugim riječima, uzme li se u obzir da veliki proizvođači trenutačno prodaju na tisuće automobila godišnje, dolazimo do značajnih, višemilijunskih penala.
Riječ je o velikom udarcu autoindustriji, no očekuje se kako će se proizvođači više usmjeriti na razvoj i proizvodnju električnih vozila. Prema podacima tvrtke IHS Markit broj modela koji će u 2020. godini biti ponuđen europskim kupcima porasti će sa 100 na 175 do kraja godine. Ta će brojka rasti iz godine u godinu da bi ih u idućih opet godina, dakle do 2025., na tržištu bilo ponuđeno 330 modela.
U prošloj godini prodaja električnih vozila činila je 3,4% prodaje, a očekuje se da će skočiti na 5,5% te nastaviti rasti te tako do 2026. godine iznositi gotovo petinu prodaje.