IZRADA LOKALNIH PRORAČUNA ZA 2025. GODINU: Konferencija za proračunske korisnike (27.08.2024., Zagreb)

Pred lokalnom i regionalnom samoupravom je izazovno razdoblje koje će, sudeći prema brojnim prognozama, obilježiti nastavak inflatornih procesa te stagnaciju i usporavanje gospodarstva na razini EU-a i RH. Novonastalim okolnostima morat će se prilagoditi i lokalni proračuni, iako su mnoge lokalne sredine već pripremile niz projekata za financiranje u narednom razdoblju.

Središnja država zadržava autonomiju u utvrđivanju raspona lokalnih poreza, a sve u cilju osiguravanja fiskalne stabilnosti i utjecaja na druge politike, poput redistribucije ili stabilizacije, u određenim slučajevima.

  • kako se odvija decentralizacija središnje države i kakav je njezin utjecaj na financije lokalnih samouprava i razinu njihove financijske samostalnosti?
  • koliki je stupanj fiskalne autonomije u županijama?
  • može li fiskalna decentralizacija dovesti do poboljšanja društvenih rezultata u ključnim područjima poput zdravstva, socijalnih politika ili sektoru obrazovanja?

  

Glavne teme:

  • Donošenje proračuna i financijskih planova za 2025.
  • EU proračun – Što donose promjene procedura?
  • Transparentnost proračuna i decentralizacija javnih financija
  • Kako i na koji način predvidjeti kapitalne infrastrukturne investicije?
  • Kako će izgledati srednjoročni fiskalno-strukturni plan po novom obrascu?
  • Kako se odvijaju osnovne faze proračunskog procesa – priprema, donošenje, izvršavanje i izvještavanje?
  • Što donosi reforma okvira gospodarskog i fiskalnog upravljanja Unijom kroz akte Vijeća iz 2024.?
  • Što akademska zajednica misli o efikasnosti pružanja javnih usluga, o proračunskom manjku te o eventualnom porastu javnog duga ili o povjerenju javnosti?
  • Kakva je uloga Sabora u nadzoru proračuna? Jesu li saborska tijela uključena u postupak planiranja proračunskih politika, odnosno u početnu fazu proračunskog procesa?

  

Svaki načelnik i gradonačelnik, odnosno budući kandidati za čelne lokalne funkcije imat će veće mogućnosti za prijedloge poreznih rasterećenja građana, iako su i dosad lokalne jedinice imale mogućnost utvrđivanja stopa pojedinih poreza. Primjerice – kod poreza za kuće za odmor postojala je mogućnost utvrđivanja poreza između 5 do 15 KN po četvornom metru, a moglo se lokalno intervenirati i kod poreza na potrošnju.

  • kako su do sada lokalni čelnici utjecali na iznose lokalnih poreza?
  • koje su sredine doživjele ukidanje lokalnih poreza?  
  • kako se u javnosti u predizborno vrijeme percipira povećanje cijena nekih drugih javnih usluga, poput komunalnih usluga?
  • zašto je većina lokalnih samouprava fiskalno ovisna o središnjoj državi? 

S obzirom na aktualnost teme pripreme lokalnih proračuna, očekuje se dinamična interakcija i rasprave predstavnika JLS te tvrtki iz komunalnog gospodarstva, nadležnih institucija te predstavnika znanstveno-istraživačke i akademske zajednice.

Stručna javnost i računovodstva javnih korisnika s nestrpljenjem očekuju upute za izradu proračuna za 2025! 

Nadamo se kako ćete se odazvati ovom pozivu te stojimo na raspolaganju za više informacija. Više informacija i prijava na WEB PORTALU ili na  info@komunal.hr

 

PRIJAVNICA

 

S poštovanjem,

Časopis KOMUNAL

Kršnjavoga 1/II, 10000 Zagreb

T: +385(0)1 6329 111 | E: info@komunal.hr

Komentiranje nije dozvoljeno.