Emisije ugljikovog dioksida iz novih automobila zamjetno padaju. Dok su novi automobili prodani u Europi 2019. emitirali u prosjeku 122 grama CO2 (120,6 u 2018.), ta je brojka pala na samo 102,2 grama između siječnja i rujna – mjereno NEDC standardom, piše Autopress.
Ipak, to je i dalje preko granice, ali puno manje. Naime, proizvođači moraju doseći prosječnu granicu svojih emisija od 95 grama do kraja ove godine, inače će morati platiti kaznu ili kupiti takozvane CO2 kredite. Hrvatska zabilježila nešto veće prosječne emisije CO2, koje su u razdoblju od siječnja do rujna iznosile 113,7 grama po kilometru kod novih automobila.
Lošiji rezultati zabilježeni su i u razvijenijim zemljama, poput Velike Britanije i Njemačke, kao i u Češkoj, Slovačkoj i Poljskoj, koje su s 123,3 grama postigle najgore rezultate. S druge strane, najbolji rezultat, sa 98,6 grama, očekivao se u Nizozemskoj.
Takvim rezultatima je pridonio i rast prodaje električnih vozila. Dok se tržište automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem smanjilo za 29 posto od siječnja do rujna, prodaja elektrificiranih vozila porasla je za čak 67 posto, na ukupno 1,54 milijuna vozila.