Sektor proizvodnje papirne galanterije ne stoji dobro u razvijenim zemljama, budući da globalizacija i digitalno doba korisnicima daju sve manje razloga za korištenje papira. S druge strane, većina globalnih kompanija u lancima hrane zamijenila je papir drastično jeftinijom plastikom, no strožom provedbom ekoloških zakona papir ponovno dolazi u fokus svjetske pozornosti.
Cijene i svojstva su i dalje prepreka, stoga dobavljači papirnih proizvoda moraju biti jeftini, brzi i originalni u kreiranju ponude, jer će se trgovci i druge dostavne tvrtke koje opslužuju potrošače ubrzo morati još snažnije odmaknuti od plastike. Papirnate slamke u maloprodaji trenutno su skuplje pet do deset puta u odnosu na njihove plastične rivale.
Mnoge papirnate slamke imaju miris koji mijenja okus pića, a većina ima još uvijek ima teškoće s propuštanjem tekućina. Starbucks je lani objavio kako će zabraniti plastične slamke za jednokratnu upotrebu u svim svojim trgovinama do 2020. godine. Japanski proizvođači papira nisu jedini koji užurbano pokušavaju zamijeniti plastiku, budući da i Europljani rade na inovacijama. Njihovi američki rivali također dolaze do vrlo učinkovitih vlastitih rješenja.
Finska tvrtka razvila je papirnatu šalicu za kavu koja nema unutarnji premaz, dok je EcoXpac, danska tvrtka za pakiranje razvila zelenu biorazgradivu bocu, koja se proizvodi od drvenih vlakana, u suradnji s proizvođačem piva Carlsberg. Znači, boca bez stakla, bez plastičnog materijala, uskoro će se probno pojaviti u danskim i svjetskim prodavaonicama.